Переглянути всі підручники
<< < 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 > >>

 

У вивченні речовин і хімічних явищ спостереження й експеримент посідають чільне місце. Ці два методи дуже схожі за змістом. Однак вони дещо різняться способом вико­нання. Астроном не може створити зорю й почекати, поки вона постарішає, щоб вивчити зміни в її складі. Геолог не може прискорити рух літосферних плит на поверхні Землі, щоб подивитися, які явища відбудуться. У цих випадках на­уковцям доводиться задовольнятися спостереженнями за природою та моделюванням, оскільки предмет досліджен­ня їм непідвладний. Хімік-експериментатор має можливість керувати дослі­джуваною системою. Найчастіше він змінює якусь одну умову, щоб подивитися на результат цього впливу. Експери­мент не виключає спостережень, і навпаки. У хімії, як і в будь-якій науці, використовують їхнє розумне поєднання (мал. 13.1). Після виконання низки експериментів науковці аналізу­ють здобуті дані: порівнюють, роблять висновки, узагаль­нюють. У результаті вони виявляють певні закономірності у властивостях речовин та перебігу хімічних явищ. Дослідники на підставі виявлених закономірностей на­магаються сформулювати їхній словесний або математичний

 

Переглянути всі підручники
<< < 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 > >>
Hosted by uCoz