Переглянути всі підручники
<< < 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 > >>

 

Тема Початкові хімічні поняття
Дослідження речовин і хімічних явищ - нескінченний процес. Не можна одержати від природи остаточні підтвер­дження своїх ідей, як не можна дістатися кінця кола. Отже, в науці завжди є місце для розширення обріїв пізнання у нових напрямках. І через століття у засобах ма­сової інформації буде не менше, ніж тепер, повідомлень про нові здобутки хімії. Підсумуймо Спостереження й експеримент посідають чільне місце у вивченні речовин і хімічних явищ. Експеримент не виключає спостережень, і навпаки. На основі аналізу їхніх результатів виявляють певні за­кономірності. Словесний або математичний вираз цих закономірнос­тей називають науковим законом. Для пояснення існуючих у природі законів висувають гіпотези, які перевіряють експериментально. На основі гіпотез створюють певні теорії (моделі). Теорія - це гіпотеза, яка витримала багаторазові експе­риментальні перевірки. За допомогою теорії можна прогнозувати явища, які дотепер не спостерігали. Повернувшись до експерименту й спостережень, можна з'ясувати, чи дійсно існують фак­ти, припущені теорією. Успішність прогнозів теорії є ознакою її якісності. Застосуй свої знання й уміння 1. Назви найважливіші методи вивчення речовин і хімічних явищ. 2. Опиши, чим відрізняються: а) спостереження й експери­мент; б) гіпотеза і теорія. 3. Поясни, що є змінним: закони природи чи теорії, якими їх намагаються пояснити. 4. Прокоментуй вислів «Закони відкривають. Теорії розвива­ються». 5. Склади розповідь про вивчення хімічних сполук і явищ за малюнком 13.4.

 

Переглянути всі підручники
<< < 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 > >>
Hosted by uCoz