|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
вони освіченіші, ніж були ми, а точніше - напхані інформацією, але конкретних умінь у них обмаль. А хімічка їх зовсім не вчила основи основ - валентності. Учні ще сяк-так могли розказати про властивості азоту чи аміаку, перерахувати компоненти, які входять до складу сталі, але зовсім не знали валентності. А як можна йти складати у вуз екзамени, не знаючи валентності? Я спохопився тільки після того, коли довідався, що Едик вступатиме до медичного вузу. Два з половиною місяці я клюю, гризу, точу, як миша, з ним валентність і розв'язую задачки. Я давно забув властивості всіх хімічних речовин, але закони валентностей пам'ятаю гаразд. У нас був дуже суворий, сердитий, рябий хімік, який половину кожного уроку відводив завданням на валентність. Два з половиною місяці я шарпаю підручники з хімії, я майже повністю поновив свої знання, й часом мені здається, що зміг би відповісти на вступному екзамені. Едикові ж вправи на валентність давалися дуже важко, це для нього було щось схоже на азбуку Морзе (За твором Юрія Мушкетика «Обвал»).
Уяви себе в ролі одного з персонажів твору:
а) татуся - і спробуй сформулювати згадувані ним «закони валентностей»;
б) учителя хімії, який «половину кожного уроку відводив завданням на валентність», і склади такі завдання;
в) Едика, якому «вправи на валентність давалися дуже важко», і сформулюй запитання, які могли б у нього виникнути з цієї теми до батька чи вчителя.
|
|
|
|
|
|
|
До твого портфоліо
|
|
|
|
|
|
Якою ти бачиш валентність?
|
|
|
|
|
|
§ 13. ЯК ВИВЧАЮТЬ ХІМІЧНІ СПОЛУКИ І ЯВИЩА. СПОСТЕРЕЖЕННЯ Й ЕКСПЕРИМЕНТ У ХІМІЇ
|
|
|
|
|
|
Після вивчення § 13 ти зможеш
• свідомо й цілеспрямовано застосовувати спостереження й експеримент для вивчення хімічних сполук і явищ.
Щоб дізнатися, чим є хімічні сполуки і явища, насамперед слід їх роздивитися. Адже спостереження - перший крок до науки. На основі спостережень висувають гіпотези - припущення, які перевіряють експериментально. Тобто експеримент допомагає ще глибше вивчити речовини та хімічні явища.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|