Переглянути всі підручники
<< < 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 > >>

 

Вступ
Походження слова «хімія» не має однозначного тлумачення. Проте так чи інакше воно було пов'язане з речовинами та їх переробкою для потреб людини. До III ст. н. е. тривав доалхімічний етап розвитку хімії. Теоретичні й практичні знання про речовини розвивалися відносно незалежно одне від одного. В алхімічному періоді (ІІІ-ХVІ ст.) зародилася екс­периментальна хімія, нагромадилися знання про ре­човини. З XVII ст. почалося становлення хімії як науки. Сучасний етап розвитку хімії розпочався у XX ст. й триває до наших днів. Нинішні успіхи ужиткової хімії ґрунтуються на досягненнях фундаментальної науки. Тому ґрунтовні дослідження - «знання заради знання» - особливо цінні для людства.
  Застосуй свої знання й уміння 1. Назви витоки хімічних знань. 2. Поясни походження слова «хімія». Яке з його значень, наве­дених у параграфі, на твою думку, найповніше відображає суть цієї науки? 3. Опиши найважливіші етапи розвитку хімії. 4. Обґрунтуй, які здобутки хімії - ужиткові чи фундаменталь­ні - цінніші особисто для тебе. 5. Визнач, про яку речовину йдеться в рядках: «Є навіть аміачна сіль, яку хіміки звичайно добувають, за свідченням Селнерта, так: п'ять частин людської сечі, одна частина звичайної солі і півчастини сажі дерев варяться, поки не доводяться до позбавлення всієї вологості; потім [маса] розплавляється і коагулюється. А перегонка у хіміків відбувається майже так само, як і очищення, хіба що при очищенні застосовують посудини з отворами, через які виходять рідини, а у перегонці - посудини без отворів. І як при очищенні пара, піднята вгору, конденсується в рідину, так при перегонці сухі випаровування піднімаються і, коагульовані, прилипають у верхній частині посудини. Ця сіль найлегша». (Феофан Прокопович. Філософські твори. Том II. Натурфілософія. Частина III. Книжка III. - К., 1980). 6. Дізнайся про Е-числа, зокрема про харчову добавку Е 510.

 

Переглянути всі підручники
<< < 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 > >>
Hosted by uCoz