|
|
|
|
|
|
|
|
|
Вступ
|
|
|
|
|
|
Стисло опиши (або намалюй) свої дії і спостереження. Зроби висновок, яка зона полум'я найгарячіша. У якій частині полум'я треба нагрівати об'єкт?
Дослід 5. Нагрівання рідини в пробірці
Візьми пробірку, в якій ти вже змішав питну соду й оцет. Закріпи її біля отвору в пробіркотримачі. Затискай пробірку не дуже сильно (чому?), але так, щоб вона не випала.
Не торкайся дном пробірки відносно холодного й мокрого ґнота спиртівки. Не нагрівай пробірку вище рівня рідини. Усе це може призвести до розтріскування скла!
Не зазирай у посудину, в якій нагріваєш речовину (чому?)!
Спрямовуй отвір пробірки у бік від себе та інших працюючих. Спочатку двома-трьома рухами прогрій усю пробірку, увесь її вміст.
Нагрій рідину в пробірці до кипіння. Як тільки відчуєш поштовхи рідини у пробірці, припини нагрівання і загаси полум'я.
Після охолодження постав пробірку з рідиною в штатив.
Також речовини в різному хімічному посуді малого об'єму нагрівають за допомогою лабораторного шкільного електронагрівника.
|
|
|
Перед вмиканням електронагрівника перевір відповідність напруги в мережі величині, зазначеній на корпусі прилада. Пересвідчися, що ізоляція електричних дротів не пошкоджена. Не торкайся нагрітого прилада. Не допускай забруднення спіралі нагрівального елемента. Після завершення нагрівання негайно вимкни прилад.
Дослід 6. Поводження з лабораторним штативом
За малюнком 5 ознайомся з будовою лабораторного штатива. Виконай такі дії:
1) угвинти стержень у підставку:
|
|
|
|
2) закріпи муфти на стержні штатива;
3) закріпи в одній муфті тримач, а в іншій - кільце;
4) закріпи пробірку вертикально у тримачі;
|
|
|
Мал. 5. Штатив: 1 - підставка; 2 - стержень; З - муфта; 4 - тримач; 5 - кільце; 6 - гвинт тримача; 7 - гвинт муфти
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|