|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Застосуй свої знання й уміння
1. Наведи по два приклади металічних і неметалічних елементів, простих і складних речовин.
2. Проаналізуй хімічні формули Н2S04; СиS; O3; Мg; NН3; Р; Ті. Класифікуй ці речовини на прості й складні, а прості - на метали й неметали.
3. Поясни, яку загальну властивість металів описано у поетичних рядках:
О! Де ж те слово гарне, чисте,
Блискуче, як срібло, розтоплене в горнилі...
|
|
|
|
|
|
(Пантелеймон Куліш. Маруся Богуславка)
|
|
|
|
|
|
4. Пригадай властивості металів. Закінчи речення з поезії: «Тут небо миється в воді густій і срібній, наче ...» (Богдан-Ігор Антонич. Монументальний краєвид).
5. Уважно прочитай речення з повідомлень ЗМІ, знайди і виправ у них хімічні помилки:
«Готові сніданки корисні, оскільки містять вітаміни, кальцій, залізо і клітковину»; «Коричневий неочищений цукор містить калій, залізо, кальцій і мідь»; «Відповідно до державної програми «Профілактика йодної недостатності населення» усі консерви будуть містити йод». Назви складні речовини й суміші, згадані в цих реченнях.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Опиши та проілюструй застосування металів, неметалів, складних речовин у твоєму повсякденному житті.
|
|
|
|
|
|
§ 12. ВАЛЕНТНІСТЬ
|
|
|
|
|
|
Після вивчення § 12 ти зможеш:
• складати формули бінарних сполук за валентністю;
• визначати валентність елементів за формулами бінарних сполук.
Валентність хімічних елементів. Дотепер ти аналізував якісний і кількісний склад речовин за готовими хімічними формулами, наведеними в підручнику. І, напевно, хотів би навчитися сам складати хімічні формули. З'ясуймо закономірності, за якими атоми хімічних елементів сполучаються між собою у певних співвідношеннях. Для цього порівняймо
|
|
|
|
|
|
|
|
|