|
Мал. 2.7. Результат доливання екстракту червонокачанної капусти (1) у пробірки зі столовим оцтом (2), дистильованою водою (3) і розчином питної соди (4)
Додамо по кілька крапель одержаного екстракту (від латинського слова extractum - «вилучене») у пробірки зі столовим оцтом, дистильованою водою і розчином питної соди (мал. 2.7).
Пригадай з курсу природознавства класифікацію явищ на фізичні й хімічні. Поясни, які з досліджених нами явищ - хімічні.
Після закінчення досліду помиємо посуд.
Поясни, для чого в лабораторії використовують йоржики.
Одні й ті самі речовини можна використати для виконання різних дослідів. Наприклад, доллємо в хімічний стакан з питною содою трохи оцту (мал. 2.8.1).
Поясни, чому суміш спінилася.
Назви ознаку, яка вказує на хімічну природу досліджуваного явища.
Для виконання одного й того самого досліду можна використати різне лабораторне обладнання і посуд. Виконаємо цей дослід, використовуючи мірні циліндри і повітряні кульки (мал. 2.8.2).
Уважно розглянь повітряні кульки й вміст мірних циліндрів. Чому об'єми кульок різні? Наведи не менше двох пояснень цього
явища.
А можна обійтися й без ХІМІЧНОГО посуду (див. мал. 2.9). Наприклад, змоделювати виверження вулкана.
|
|