|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Розтлумач зміст наведених на малюнку 2.1 інформаційних знаків.
Пригадай, які предмети лабораторного обладнання й лабораторний посуд ти використовував на уроках природознавства. Назви правила користування ними.
Обладнання кабінету хімії та лабораторний посуд. Щоб ознайомитися з лабораторним посудом на практиці, виконаємо кілька простих дій. Спочатку виготовимо розчин добре відомої тобі з повсякденного життя питної соди. її хімічна назва - натрій гідрогенкарбонат.
Поміркуй, чи можна за хімічною назвою цієї сполуки визначити, які елементи входять до її складу.
Розітремо питну соду на порошок. Для подрібнення і розтирання твердих речовин використовують ступку з товкачиком (мал. 2.2).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Мал. 2.2.1. Використання лабораторної ступки з товкачиком. 2. Українське кухонне начиння
Пригадай, як називають українське кухонне начиння - аналоги ступки і товкачика. Про них і загадки складено: «Батько з лісу, мати з базару, а діти з городу», «Ходить хлоп по долині в одній чоботині, на все поле гука-гука».
У пробірку за допомогою шпателя помістимо трохи питної соди (мал. 2.3), розтертої у ступці.
Визнач колір питної соди.
Доллємо до соди води з промивалки (мал. 2.4.1). Візьмемо пробірку в ліву руку трьома пальцями близько до отвору (мал. 2.4.2). Обережно постукаємо вказівним пальцем правої руки по нижній частині пробірки. У такий спосіб злегка струшуватимемо пробірку до утворення розчину.
|
|
|
|
|
|
|
|
|