|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Тема
|
Початкові хімічні поняття
|
|
|
|
|
|
3. Сформулюй закон збереження маси речовин.
4. На платформу електронних терезів поставили відкриту посудину з прозорою вапняною водою. З часом вода стала каламутною, а покази терезів засвідчили збільшення маси об'єкта. Доведи, що результати досліду не суперечать закону збереження маси речовин.
5. На терезах зрівноважено дві закриті посудини Ландольта
|
|
|
|
|
Мал. 15.8
|
|
|
|
(мал. 15.8). При нахиленні посудини змішуються реактиви, які містилися в її різних колінах.
Спрогнозуй покази терезів у разі змішування: а) реактивів тільки в лівій посудині; б) реактивів в обох посудинах одночасно; в) реактивів спочатку у правій, потім у лівій посудині.
6. Поясни рядки з поеми Тіта Лукреція Кара «Про природу речей»:
Скільки-бо тіла позбудеться річ якась, - іншій на долю Стільки ж його припаде...
Отже, сама по собі, з найдрібніших утворена й щільних Тілець, матерія - вічна; знищимі - сполучення різні.
7. Порівняй хід досліджень, схеми яких зображені на малюнках 15.9 і 13.4.
8. Проілюструй схему (мал. 15.9) конкретними фактами з історії хімічної науки.
9. Визнач, чи є на схемі інформація щодо необхідності додержання правил техніки безпеки під час виконання хімічного експерименту. Знайди в літературі чи Інтернеті відомості про наслідки нехтування видатними науковцями-хіміками правил безпеки праці.
10. Дмитро та Орися не дійшли згоди: що ліпше в науковому дослідженні - одна гіпотеза чи кілька. А як ти вважаєш? Обґрунтуй свою позицію з цієї проблеми.
|
|
|
|
|
|
|
До твого портфоліо
|
|
|
|
|
|
Відповідно до змісту вивченого склади кросворд з ключовим словом «закон». Зваж на те, що кросворд має містити лише ті слова (хімічні або фізичні терміни, прізвища науковців тощо), які є в тексті § 15.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|