Переглянути всі підручники
<< < 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 > >>

 

Тема Початкові хімічні поняття
2. Рекламуючи свою продукцію, виробник зазначив: «Карба­мід (сечовину) С0(NН2)2 широко використовують у сільському господарстві як добриво (містить 96,2 % азоту)». Проаналізуй текст повідомлення і виправ хімічні помилки. Наведи розрахун­ки для підтвердження або спростування наведених у реклам­ній інформації кількісних даних щодо складу добрива. 3. Розташуй формули речовин СuFеS2, Сu28, Сu20 за зменшен­ням у них масової частки Купруму. 4. Для йодування харчових продуктів використовують калій йодид КІ або калій йодат КІ03. Визнач, не здійснюючи об­числень, у якій сполуці масова частка Йоду більша. § 11. БАГАТОМАНІТНІСТЬ РЕЧОВИН. ПРОСТІ Й СКЛАДНІ РЕЧОВИНИ. МЕТАЛИ Й НЕМЕТАЛИ Після вивчення § 11 ти зможеш: • наводити приклади металічних і неметалічних еле­ментів, простих і складних речовин; • розрізняти прості й складні речовини; • аналізувати якісний та кількісний склад простих і складних речовин. Багатоманітність речовин. Нині відомо понад 18 млн ре­човин, і щодня хіміки синтезують щонайменш 250 нових сполук. Чим зумовлене таке розмаїття матеріального світу? Вкотре звернімося до поеми Тіта Лукреція Кара «Про приро­ду речей »: Так от у вірші моєму, приглянься, є літер чимало, Спільних для слів багатьох, а проте, що цілком очевидно, Вірші й слова між собою і змістом різняться, й звучанням. Ось що, змінивши саме лиш розміщення, літери можуть! Атоми хімічних елементів сполучаються між собою у найрізноманітніших поєднаннях і кількісних співвідно­шеннях. У результаті утворюються атомні та йонні кристали, мо­лекули - від найпростіших до супермолекул (молекулярних ансамблів) (мал. 11.1). Зрозуміло, що така кількість різноманітних сполук по­требує класифікації (від лат. сlassis - «розряд», «клас»,i facio- «роблю», «розкладаю»). Вивчаючи природознавство, ти дізнався про прості й складні речовини.

 

Переглянути всі підручники
<< < 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 > >>
Hosted by uCoz