|
2. Рекламуючи свою продукцію, виробник зазначив: «Карбамід (сечовину) С0(NН2)2 широко використовують у сільському господарстві як добриво (містить 96,2 % азоту)». Проаналізуй текст повідомлення і виправ хімічні помилки. Наведи розрахунки для підтвердження або спростування наведених у рекламній інформації кількісних даних щодо складу добрива.
3. Розташуй формули речовин СuFеS2, Сu28, Сu20 за зменшенням у них масової частки Купруму.
4. Для йодування харчових продуктів використовують калій йодид КІ або калій йодат КІ03. Визнач, не здійснюючи обчислень, у якій сполуці масова частка Йоду більша.
§ 11. БАГАТОМАНІТНІСТЬ РЕЧОВИН.
ПРОСТІ Й СКЛАДНІ РЕЧОВИНИ. МЕТАЛИ Й НЕМЕТАЛИ
Після вивчення § 11 ти зможеш:
• наводити приклади металічних і неметалічних елементів, простих і складних речовин;
• розрізняти прості й складні речовини;
• аналізувати якісний та кількісний склад простих і складних речовин.
Багатоманітність речовин. Нині відомо понад 18 млн речовин, і щодня хіміки синтезують щонайменш 250 нових сполук. Чим зумовлене таке розмаїття матеріального світу? Вкотре звернімося до поеми Тіта Лукреція Кара «Про природу речей »:
Так от у вірші моєму, приглянься, є літер чимало, Спільних для слів багатьох, а проте, що цілком очевидно, Вірші й слова між собою і змістом різняться, й звучанням. Ось що, змінивши саме лиш розміщення, літери можуть!
Атоми хімічних елементів сполучаються між собою у найрізноманітніших поєднаннях і кількісних співвідношеннях.
У результаті утворюються атомні та йонні кристали, молекули - від найпростіших до супермолекул (молекулярних ансамблів) (мал. 11.1).
Зрозуміло, що така кількість різноманітних сполук потребує класифікації (від лат. сlassis - «розряд», «клас»,i facio- «роблю», «розкладаю»).
Вивчаючи природознавство, ти дізнався про прості й складні речовини.
|
|